קבלת לידים איכותיים לתחום הפעילות של העסק
הגדרה של לידים איכותיים: ליד איכותי הוא ליד שהסתברות הפיכתו לעסקה הינו גבוה יחסית ללידים אחרים.
על מנת לתרגם את ליד/ "הפניה של לקוח פוטנציאלי" המתקבל ע"י אתר אינטרנט או דף נחיתה בעקבות פרסום הקמפיין יש לפקח על חמשת הפרמטרים הבאים:
כפילות הליד: כאשר לדוגמא אותו לקוח הפוטנציאלי אשר השאיר את הליד פנה גם ממנוע חיפוש של גוגל וגם מרשת התוכן של YNET. הלקוח צריך לשלם רק פעם אחת.
טיוב הליד: ישנם שאלות קריטיות אשר הלקוח צריך להתאים לו על מנת שהעסקה תיצא לפועל. לדוגמא בתחום ההתקנת מערכות סולארית לשוק ביתי על הלקוח להיות בעלים של בית פרטי עם טופס 4.
ייחודיות הליד: הליד יכול להימחר באופן בלעדי במחיר יקר יותר או במחיר זול לפונקציה של מספר עבסקים נוספים אליהם הוא מועבר. בתחומים רבים המפרסם מודע שהלקוח שפנה אליו סביר להניח יבקש עוד מספר הצעות מחיר למוצר או שירות בו הוא מתעניין על מנת לקבל את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבורו. ככל שעלות העסקה גבוהה יותר כך הסתברות שצרכן יפנה למספר מפרסמים רב יותר.
פילוח הליד: (גיאוגרפי / דמוגרפי / התנהגותי - פסיכוגרפי)
- התאמה של הליד לאזור פעילות גיוגראפי של העסק (איזור השרון והסביבה).
- התאמת הליד מבחינה דמוגרפית (גיל / מין / סטאטוס) של הפונה.
- התאמה של ליד מבחינה פסיכוגרפית והתנהגותית. (בוגר / ילדותי / סמכותי). ייתכן ניתן לשייך גם את מידת הדתיות של האדם.
ככל שהליד יעבור יותר סינונים מבחינת התאמת פילוח ללקוח היעד כך זה ישפיע על מחיר הליד.
סינון הליד: ישנם תחומים בהם לא מספיק רק לפלח או לטייב את הליד אלה לסנן אותו. מקובל בתחומים פרוייקטליים מורכבים כגון פיתוח תוכנה בעיקר, בהם לקוחות רבים אינם מתואמים מראש מבחינת כלפי המאמצים אשר יש להשקיע על מנת לספק שירות כזה או אחר. המסנן במקרה כזה יהיה בעל מקצוע אשר יתאם ציפיות מול הלקוח על מנת לספק למפרסם את השירות המתבקש. "הפניית לקוחות מתאים לפרופיל העסק).
תחום הפעיות של העסק: מחירי הלידים משתנה גם בהתאם לתחום הפעילות של העסק ונגזר בעיקר משלושת הפרמטרים הבאים אשר ניתנים לחישוב סטטיסטי יחסית פשוט והם: גודל העסקה, רווחיות מקובלת (מרווח תפעולי של העסק) בענף וסבירות להסתברות סגירת עסקה פר מאמץ מושקע. על מנת לחשב מחיר הגיוני ללידשלולשת הפרמטרים הבאים צריכים להיות מוכפלים אחד בשני ולסבוף בפרמטר נוסף ובוא קונסטנטה קבועה למקובל בענף - בדרך כלל 0.3. ה 0.3 הוא 30% רווחים שהעסק מוכן לספק למשווק / מפרסם על מנת לבטח לעצמו עסקה סגורה.
להלן דוגמא גסה לחישוב מחיר הליד: (בהנחה כי הליד אינו מצריך פילוח וסינון והוא מועבר ללקוח בבלעדיות - קד"מ ייחודי)
מחזור עסקה ממוצע = 100 אלף ש"ח
רווחיות מקובלת (רווח תפעולי) = 20%
אחוזי סגירות של עסקאות = 1/10 (10%)
הלקוח מוכן לספק 30% מהרווח התפעולי כבטחון לסגירת העסקה
להלן חישוב מחיר הליד = 100000*0.2*0.1*0.3= 600 ש"ח
600 ש"ח הוא מחיר ל brake even לתשלום על הליד. במידה והעסק מעוניין להשאר עם ROI של 300% עליו לקנות את הליד ב 200 ש"ח.
ככל שהליד עובר את השלבים בציר קביעת האיכות שלו כך מחיר גדל בהתאם.
בהצלחה בבחירת ספק הלידים שלך!