כדאיות ברכישת אתר אינטרנט קיים מקודם עם גולשים
לחישוב ערך עלות תועלת בפעילות שיווקית באינטרנט, לפיתוח וקידום אתר/חנות וירטואלית/פורטל/מערכת WEB ייעודית, להתאמת פתרון אופטימאלי לקבלת פניות לעסקך, להשקעה בתחום חדש בערוץ המדיה האינטרנטי
על מנת להעריך נכון את שווי של האתר יש לבצע מספר פעולות.
תמיד רצוי ומומלץ להתייעץ עם אנשים מבינים בתחום יחד עם ניתוח שלכם מכיוון שיכולים להיות פרטים אליהם לא תייחסו משקל ראוי באת הערכת שווי של האתר או הנכס בו הינכם מעוניינים להשקיע.
חשוב לציין שאתרים בהם מופיעים גרפים הם אתרים אשר מציגים נתונים מהימנים מכיוון שנתונים אלו נמשכים אוטומאטית מחשבונות האתרים עצמם אשר מוצגים ע"י סטטיסטיקות של גוגל (אנליטיקס). לגבי אתרים אשר אינם מכילים גרפים רצוי מאוד ליצור קשר עם בעל האתר ולבקש ממנו להיות שקוף מולכם או להציג את הנתונים האמיתיים של האתר.
שמאי האתרים שלנו תמיד יוכלו לעמוד לרשותכם ולעזור בהערכה מדיוקת של שווי האתר.
אילו פרמטרים משפיעים על שווי האתר?
ישנם שני תחומים עיקריים אליהם יש להתייחס: ניתוח עסקי (Business Analyze) וניתוח אנאליטי של ביצוע ( Performance Analyze) של האתר.
ניתוח עסקי: ברוב המקרים בעלי עסקים מכירים אינטואיטיבית את כל רוודי המידע של ניתוח העסקי של העסק שלהם לגבי:
- גודל עסקה ממוצעת בעסק
- אחוזי רווחיות של עסקה ממוצעות
- תוחלת ערך רווחיות העסק כפועל יוצא ממחזור חיי לקוח פעיל לתקופה של שנה אחורנית
- אחוזי סגירה של אנשי מכירות ממוצעים מפניות מלקוחות פוטנציאליים של העסק.
מנתונים אלה ניתן להסיק כי ערך פנייה של לקוח פוטנציאלי שלכם = ערך מחזור חיי לקוח פעיל בחברה (לתקופה של שנה אחורה) * אחוזי סגירה ממוצעים של אנשי מכירות בתחום המשווק.
תוחלת ערך מחזור חיי לקוח פעיל לתקופה של שנה אחורנית = גודל עסקה ממוצעת * אחוזי רווחיות ממוצעים מהעסקה * משך זמן ממוצע של לקוח פעיל משלם.
המחשה מספרית:
- גודל עסקה ממוצעת בעסק = 3000 ש"ח
- אחוזי רווחיות של עסקה ממוצעות = 30%
- תוחלת ערך רווחיות העסק מחזור חיי לקוח פעיל לתקופה של שנה אחורנית = 5000 ש"ח (אם לקוח ממוצע קנה מוצרים / שירותים נוספים מאותה החברה במהלך שנה).
- אחוזי סגירה של אנשי מכירות ממוצעים מפניות מלקוחות פוטנציאליים של העסק. = 10% (אחד מתוך 10 פניות
ערך פנייה = 5000 * 30% * 10% = 150 ש"ח (רווח מכל פנייה מתקבלת בין אם הפנייה נסגרה נסגרה או לא). משמה עם האתר מייצר 10 פניות בחודש הרי ערכו הממשי לעסק שווה 1500 ש"ח בחודש.
ניתוח אנליטי: בניתוח אנליטי יש להתייחס לנתונים הבאים בסדר חשיבות יורד:
- מקורות טראפיק (כניסות) וגודלו באתר
- אחוזי נטישה Bounce Rate (כמה אנשים נוטשים את האתר מיד לאחר שהגיעו אליו)
- מספר דפים נצפים בבמוצע
- מספר פניות אשר מייצר האתר בממוצע בחודש
- זמן שהות ממוצע באתר
- כמות פניות אשר מייצר האתר = מספר כניסות * אחוזי נטישה * מספר דפים נצפים בממוצע * %CTR
הערה: - אחוזי CTR - Click To Rate מקובלים בתחום (ניתן לקבל עומדן מדיוק יותר מבעל האתר או אחד היועצים שלנו) ניתוח קפדני ניתן לבצע ע"י אחד השמאים שלנו בתחום.
המחשה מספרית:
האתר מייצר 10000 כניסות בחודש
אחוזי נטישה = 50%
מספר דפים נצפים בממוצע = 3 דפים
מספר פניות מתקבלות = 100 פניות. (בואו ניראה האם זה אפשרי).
האתר מייצר 10000 כניסות בחודש * אחוזי נטישה 50% * 3 דפים = 15000 חשיפות לחלק 100 פניות = פניה אחת ל 150 חשיפות = 0.6% CTR. על מנת לאמת האם הנתון הזה אמיתי רצוי להתייעץ עם אחד הסוכנים שלנו על מנת לבקר את מהימנות ותוקף הנתונים מול סטטיסטיקות מתחומים עסקים זהים או דומים. כך אנו בודקים עם כמות הפניות היא ריאלית לאותו אתר.
מהו CTR טוב ומה נחשב ל CTR לא טוב?
לא ניתן להגדיר האם CTR טוב או לא טוב לאתר מבלי להכיר את מהות העסק.
יכול להיות ש 1% בתחומים מסויימים נחשב ל CTR יעיל ותחומים אחרים לא.
ישנם תחומים בהם הטראפיק מאוד ממוקד אשר מניבים פנייה אחת כל 10 חשיפות (10%) וישנם כאלה שמניבים פנייה אחת ל 10000 חשיפות. (0.1%).
נחזור לדוגמא שלנו: אם ניצא מתוך נקודת הנחה כי באתר הנחקר קיים מודל עסקי אחד בלבד - פניות מלקוחות פוטנצינאליים לאתר הערכת שווי אתר כזה יעמוד על = 150 ש"ח (ערך פנייה מניתוח עסקי) * 100 פניות (נתוני האתר אשר אומתו במהלך ניתוח עסקי) = 15000 ש"ח בחודש.
*** טלפון ליצירת קשר 072-277-68-84