השקעות באינטרנט וסלולר
השקעות בערוץ המדיה האינטרנטי
—השקעות באינטרנט מבוססים על רכישת מדיה באינטרנט. ניתן לרכוש מדיה בכמה דרכים: רכישת שטחי פרסום מספקי המדיה, קניית פרסום ממומן ברשות תוכן ומנועי חיפוש, קניית נכסים (אתרים). מטרת ההשקעה הינה ברכישת נכסים אינטרנטיים בעלי פוטנציאל עסקי תוך השתלטות על התחום / נישה ספציפית ברשת. הנכסים הוירטואליים יכולים להיות פורטלים / חנויות וירטואליות / אתרי לוחות / אתרי השוואות מחירים / פורומים / מערכות ייעודיות.
איך מתפרנסים מאינטרנט (WEB)?
בדומה לעולם פרסום המוכר לכולנו עולם האינטרנט מתפרנס מגודל החשיפה אותו גורף הנכס האינטרנטי. החשיפות מתורגמות לרווחים ע"י מספר מודלים קבועים אשר חוזרים על עצמם בכל האתרים: הקלקות (PPC), פניות וטלפונים (PPL), עסקאות נסגרות בפועל כנגזרת מפניות (PPA/PPD).
איך ממקסמים רווחים מהאתר?
זה לא די בכך שהאתר ייצר טראפיק גדול. מקסום הרווחים של כל נכס אינטרנטי מתחלק לשניים: אונליין (התנהגות נצפית בתוך עולם וירטואלי) ואופליין (סביבה עסקית וניהולית בעולם ריאלי).
אונליין (התנהגות נצפית בתוך עולם וירטואלי) כולל: מיקוד קהלי יעד ממוקדים למודל עסקי של האתר, אספקת מענה מיידי לצרכיהם של קהל הגולשים הפוטנציאליים תוך שמירה על מינימום הקלקות למימוש ההמרה הרצויה, תנאי המרה טובים באתר לרבות (נראות והתאמה למודלים עסקיים), שמירה על זהות חיובית ברשת.
אופליין (סביבה עסקית וניהולית בעולם ריאלי) כולל: ניהול רכש וקבלני עבודה חכם (תכנון, עיצוב, פיתוח, כתיבה, קידום), ניהול עובדים (כותבי תכנים, אופטימיטורים, באזרים), פיתוח עסקי ואסטרטגי כולל יח"צ, רכישת מדיה ושיתופי פעולה, גיוס וניהול סוכני מכירות מוכשרים.
החזר השקעה:
החזר השקעה יכול להיות מבוסס על הכנסות אקטיביות, פאסיביות או שילוב ביניהם:
הכנסות פאסיביות – אדסנס / אפיליאאט / PPA
הכנסות פאסיביות למחצה (50% - 90% פאסיבי) מכירת פניות
הכנסות אקטיביות (100% אקטיבי)
דוגמא לאומדני ניתוח פוטנציאל עסקי בהתחום/נישה מסויימת:
בבחירת התחום השקעה צריכים להתבסס על מספר גורמים והם: גודל השוק, סף כניסה לתחרות בענף, התנהגות קהל הרוכשים, גודל עסקה ממוצעת, ערך ממוצע של מחזור חיי לקוח פעיל, רווחיות מקובלת בענף
דוגמא להערכה גסה לניתוח ערך כספי של פלטפורמה בתחום ההובלות:
גודל שוק 600 אלף בתי אב, מתוכם כ 70% גרים בשכירות ופעם ב 3 שנים עוברים דירה בממוצע. גודל עסקה ממוצעת 800 ₪ להובלה, רווחיות 50% - עסקה חד פעמית, סף כניסה גבוה יחסית לתחרות באינטרנט. ערך מחזור רווחים תפעוליים מהימצאות האתר במקום ראשון לחשיפת נכס וירטואלי בכלל הביטויים עבור תחום ההובלות מוערך בכ 10 מיליון ש"ח בשנה עבור שוק הובלות ישראלי. במידה ונתח השוק של ביטויי הפטפורמה המקודמת מגיע ל 5% - מדובר על 500 אלף ש"ח מחזור שנתי עבור החברה וכ 250 אלף שח רווח תפעולי.